12 Aralık 2009 Cumartesi

OCS 2007 R2,Office Communications Server - Istek Listesi

Selamlar,

Son 1 senedir, OCS 2007 R2 ile çok fazla içli dışlıyım. Türkiye'de Fortune 500 listesindeki bir çok firmanın OCS altyapısını kurdum, sorun giderdim ve destek verdim. Bu süre zarfında, müşterilerimle ürünün harika özelliklerini paylaşma fırsatı buldum. Bunun yanısıra, ah şu özellik de olsaydı dediğim durumlar olmadı değil tabi. Bu çok dar bir liste, çünkü OCS harika bir ürün. Muazzam derecede kapsamlı ve iş gören bir ürün. Ancak her güzelin kusurları vardır, ben de bunları sizlerle paylaşmak istiyorum. (Bir sonraki sürümde, bu kusurların giderileceğini umuyorum) Bu amaçla, aşağıdaki istek listesini oluşturdum:


1- Doğal Blackberry desteği: Blackberry cihazları, OCS 2007'ye bağlanabiliyor ancak sadece OCS 2007'ye bağlanabiliyorlar. OCS 2007 R2, Blackberry desteklemiyor. Eğer sisteminizde hem OCS 2007 R2 kullanmak, hem de Blackberry istemcilerinin OCS'e bağlanmasını istiyorsanız şunu yapmalısınız: Sistemde hem OCS 2007'nin, hem de OCS 2007 R2'nin bulunuduğu melez bir altyapı olmalı. Bu hem kurulum hem de yönetim manasında zorlayıcı bir durum. Oysaki Blackberry'nin communicator istemcisi, şu ana kadar gördüğüm en güzel istemci... Bu güzelliği, OCS 2007 R2 kullanıp da Blackberry altyapısı da olan kurumların da yaşaması lazım.

2- Mobil Cihaz Desteği: Mobil cihazlar, inanılmaz yaygınlaşmış durumdalar. Eskiden akıllı cihaz derdik, şimdi neredeyse herkeste birer akıllı cihaz var, tabiri caizse aptal cihazı olan yok :) Windows Mobile, Blackberry, Iphone, Symbian, Android vb.. liste uzuyor. Doğal olarak da, insanlar cihazlarından OCS sunucuya bağlanmak ve nimetlerinden faydalanmak istiyorlar. Bu konuda gördüğüm kadarıyla üç eksiklik/olumsuzluk var.

  • Birincisi, sadece Windows Mobile tabanlı Office Communicator yazılımı direk OCS Edge sunucu üzerinden native bir bağlantı sağlıyor. Diğerleri (Symbian, Iphone ve Blackberry) OCS Communicator Web Access üzerinden bağlanabiliyorlar. Onlar da, direk olarak Edge üzerinden bağlanabilseler daha hoş olurdu diye düşünüyorum.
  • İkincisi, şu anda hiç bir akıllı cihaz üzerindeki Communicator Mobile'da, sesli/görüntülü görüşme desteği yok. Bu aslında şu ana kadar olumsuzluk ya da eksiklik olarak algılanmıyordu çünkü 3G tarzı yüksek hızlı bağlantılar hayatımıza yeni yeni girmeye başladı. Ancak artık, Instant Messaging'in yanı sıra sesli ve görüntülü görüşme sağlayan istemcileri de bekliyoruz akıllı telefonlar için.
  • Symbian için yazılan Office Communicator yazılımı, beklentileri karşılamaktan uzak. Telefonda native bir uygulama gibi çalışmıyor, aslen bir java uygulaması. Windows Mobile için yazılan Office Communicator gibi, arka planda servis gibi çalışıp, home screen'e kendini register edip entegre olmuyor. Stabil olmadığını düşünüyorum. Symbian ve benzeri platformlar için daha sağlıklı OCS istemciler geliştirilmeli.
3- Merkezi grup yönetimi için Grafik arabirimi olan bir araç: Diyelim büyük bir holdinge OCS kurdunuz ve bu güzel uygulamayı tüm çalışanlar kullanacak. Buna, yönetim kurulu üyeleri de dahil. Bu yöneticilerin karşısına, herkeste olduğu gibi boş bir ekran geliyor ve iletişime geçecekleri kişileri tek tek eklemeleri gerekiyor. Bu bazı durumlarda, kabul edilemez hale geliyor. Çünkü yöneticiler ya da patronlar, Office Communicator'ı açar açmaz tüm çalışanlarını (belirli gruplar altında) kategorize edilmiş olarak görmek istiyor. (Tek tek kişileri eklemelerini beklemek, biraz garip kaçıyor) Bunu sağlamak ise, OCS 2007 R2'de biraz zor. Resource Kit için komut satırından çalışan bir araç var ancak, GUI olarak çalışan ve (belki de) sürükle bırak ile kişileri/grupları belirleyebildiğimiz bir araç hazır olarak gelse çok daha iyi olurdu. Bu araç, OCS 2007 için üçüncü parti olarak ve ücretsiz şekilde var (http://www.ocscm.com/)ancak OCS 2007 R2 için bildiğim kadarıyla yok

4- Archiving için raporlama aracı: OCS 2007 R2'nin "archiving" isminde bir bileşeni var. Bu bileşen, aktif edilirse tüm organizasyonun ya da sadece sizin belirleyeceğiniz kişilerin yazılı görüşmelerini (IM) SQL veritabanına kaydediyor. Buraya kadar durum normal. Sorun şurada ortaya çıkıyor: IT yöneticilerinden, zaman zaman bu görüşmelerin dökümünü yapmaları istenebiliyor. Oysaki, bunun için de native bir uygulama yok. Veriler orada duruyor, ancak alamıyorsunuz. Almanız için SQL üzerinde Query çalıştırmalısınız. Bu da, IT yöneticilerini çoğu zaman aşıyor. Bu nedenle, bir sonraki OCS sürümünde IT Admin'lerin rapor almada işlerini kolaylaştıracak basit bir uygulamayı şiddetle bekliyorum.

Daha önce de dediğim gibi, OCS 2007 R2 harika bir ürün. Bir kez kullanan, bir daha bırakamıyor. Ancak ufak tefek aksaklıkları da yok değil. Yani 1000 tane harika özelliği olan bir ürün ama 3-4 tane de eksik yanı var. Bunları da aktarmayı görev biliyorum. Ve bir sonraki sürüm ile bunların kapanacağına eminim. Bu isteklerimi, OCS takımına da ileteceğim.

Görüşmek üzere,

Yasin Uzman
yasinuzman[at]gmail.com

3 yorum:

Unknown on 20 Nisan 2010 11:15 dedi ki...

Bu eksiklikleri ben de Microsoft a ilettim fakat henüz bir gelişme yok. Ayrıca Live Meeting ile ilgili bir takım eksiklikler de var, şöyleki; 64 bit işletim sistemlerinde ppt hariç hiç bir dosyayı içerik olarak yükleyemiyorsunuz. Ve Live Meeting de bir toplantı düzenlediğinizde eğer karşı tarafta mail sunucu olarak Lotus Notus var ise bu toplantıya katılamıyor. Lotus Notus olan ortamlarda ancak anlık toplantı düzenlenebiliyor.

Unknown on 20 Nisan 2010 11:20 dedi ki...

UC ile birlikte hayatımıza yeni giren bir kavram var, "Presense". Bu konuyla ilgili planlı eylemleriniz sözkonusu olduğunda bilgisayarınızadaki Office Communicator ile mailbox ınızın senkronize oluyor. BlackBerry ler için bu durum sözkonusu değil. Planlı eyleminizin saati geldiğinde eğer siz BlackBerry üzerinden sign in iseniz presence bilginiz değişmiyor. Oysaki BlackBerry ler pure mailbox üzerinde çalışıyor. Presence in geçmesi çok kolay olsa gerek ama yok.

erkan on 31 Mayıs 2010 14:34 dedi ki...

Archiving için raporlama aracının nasıl kullanılacağı, geliştirme takımının blog'unda yayınlanmış.

http://communicationsserverteam.com/archive/2010/02/19/757.aspx

Yorum Gönder

 
Özel Arama