Bir müşterimde ortaya çıkan bu problemi, birçok kişinin yaşamış olabileceğini düşünüyorum. Senaryo şu: Altyapınızda, OCS ve bir IP Santral (Cisco Call Manager vb..) var. Mediation Gateway ile ikisini birbirine bağladınız ve sistem çalışıyor. Office Communicator'dan ip santralde kayıtlı bir numarayı arıyorsunuz. Telefonun ekranında, arayan kişi olarak isminizin görünmesini bekliyorsunuz ancak sizin Active Directory'deki kayıtlı telefon numaranız çıkıyor. Açıkcası bu durum, pek de istenen bir durum değil.
Nedeni şu: Mediation Server default olarak santrale, arayan kişi olarak sadece telefon numarasını gönderiyor. Bizim isim görmemiz için, gönderilen pakete SIP DISPLAY INFO isimli bir header içerisinde kişinin adının eklenmesi gerekli. Mediation Server bunu default olarak yapmıyor. Ancak yapmasını sağlamak mümkün.
Öncelikle şu update'i Mediation Server'a indirin ve kurun: http://support.microsoft.com/kb/972721
Sonrasında, Mediation Server'ın kurulu olduğu dizini bulun. Varsayılan ayarlarla kurduysanız, şurasıdır: "C:\Program Files\Microsoft Office Communications Server 2007 R2\Mediation Server"
Text dosyasının içine şu kaydı giriniz.
Daha sonra, Mediation Server'daki "Office Communcations Server Mediation" isimli servisi yeniden başlatınız. Sorun düzelecektir.
Yasin
Güncelleme: Yukarıdaki adımlar sorunu çözmezse, Office Communicator 2007 R2 üzerinde KB976135 yüklü olduğundan emin olunuz. ( http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=en&FamilyID=515d6dba-4c6a-48bb-a06a-d99c5742676d




.jpg)
0 yorum:
Yorum Gönder