Office Communications Server, kullanıcıların contact listesi bilgilerini kendi veritabanında tutmaktadır. Bu yaklaşım, çok mantıklıdır. Herhangi bir şekilde, bilgisayarınızdaki bilgilerin zarar gördüğünü ve yeniden kurmak zorunda kaldığınızı düşünün.. Office Communicator'ı kurup, kendi kullanıcı adınız ile girdiğinizde herşeyin geri geldiğini göreceksiniz. Çünkü tüm bilgiler, veritabanında merkezi olarak tutulmaktadır. Peki ya bir uygulama, bu merkezdeki verileri bir şekilde silerse? Herhangi bir nedenle bu contact listesi silinirse, yedekten geri almak mumkundur. Bunun için, elinizde sağlam bir OCS yedeği olması yeterlidir (OCS 2007 R2'nin rtc veritabanı yedeklenmiş olmalıdır)
Bu işlem için, öncelikle rtc veritabanınıza attach işlemi uygulamalısınız. Yani daha önce, rtc veritabanından alınmış sağlıklı bir yedeği, varolan rtc veritabını etkilemeden restore etmeliyiz. Varolan OCS 2007 R2 veritabınınızda zaten bir rtc veritabanı olduğu için, orada bu işlemi yapmak hiç de iyi bir fikir değildir. Bu yüzden, bu işlem için ya başka bir veritabanı sunucusu kullanın ya da OCS 2007 R2 veritabanı sunucusunda ikinci bir sql instance oluşturun. Bu işlem için, SQL kurulumunu yeniden başlatmanız ve kurulum esnasında (instance ekranında) yeni bir instance oluşturmanız gerekiyor. Bu işlemi tamamladıktan sonra, bir sonraki adıma hazırız demektir.
Eğer SQL ile ilgili herşeyi düzgün yaptıysanız, hem default hem de sizin biraz önce oluşturduğunuz instance'ları göreceksiniz. Aşağıdaki gibi:
Ben OCS kurarken, instance içine kurulum yapmıştım. Yani benim OCS verilerim, OCSSERVER\OCSPOOLINT içinde. OCSSERVER ise, default instance'ımdır. Boş durmakta ve her türlü iş için kullanabilirim.
Gördüğünüz gibi rtc veritabanı instance içinde bulunmaktadır. Kullanıcıların Office Communicator içinde gördükleri contact listeleri de burada tutuluyor. Ancak biz, bir kullanıcının ayarlarının bozulduğunu kabul ediyoruz. Yani burada gördüğümüz rtc veritabanındaki kullanıcı bilgilerinden biri kaybolmuş durumda..
Aslında rtc veritabanını komple geri yükleyebiliriz. Ancak tek bir kullanıcı için tüm veritabanını geri yüklemek pek de mantıklı değil. Bu yüzden, rtc veritabanının yedeğini, başka bir yere (instance'a) yükleyip, sadece gerekli bilgileri geri alacağız.
Gördüğünüz gibi, bu sefer default instance'ı (alttaki, OCSSERVER yazanı) yükledim. Burada herhangi bir veritabanı bulunmuyor. Rtc veritabanının yedeğini, buraya döneceğim. Bunun için, OCSSERVER > Databases'e sağ tıklayın ve "Attach"'a tıklayın.
Mdf ve ldf dosyalarının bulunduğu yeri gösterin (yanlışlıkla, kullanımda olan rtc veritabanının yerlerini göstermeyin)
Böylece rtc veritabanının yedeği, contact listelerini alabilmemiz için yüklenmiş oldu.
Şimdi, OCSSERVER>rtc içindeki kullanıcı bilgilerini, OCSSERVER\OCSPOOLINT>rtc içine atmamız gerekli. Bunun için bir tool var ve OCS sunucunuzun içinde hazır olarak sizi bekliyor. Bu aracın adı DbImpExp.exe ve kurulum sırasında varsayılan ayarları seçtiyseniz, şu dizin altında bulunur: C:\Program Files\Common Files\Microsoft Office Communications Server 2007 R2\Support .
Komut satırını açın ve yukarıdaki dizine gelin.
Bilgilerini kurtarmak istediğimiz kullanıcının sip adresinin yasin_uzman@sentim.com.tr olduğunu varsayalım. Önce, bu kullanıcının (eski) rtc veritabanındaki contact listesini export edelim. Bunun için, şu komutu kullanacağız.
(Standard Edition):
dbimpexp.exe /hrxmlfile:"c:\yasin_uzman_contact_list.xml" /restype:user /user:yasin_uzman@sentim.com.tr
(Enterprise Edition):
dbimpexp.exe /hrxmlfile:"c:\yasin_uzman_contact_list.xml" /sqlserver:OCSSERVER /restype:user /user:yasin_uzman@sentim.com.tr
Böylece, kullanıcının verilerini xml dosyasına attık. Şimdi, bu verileri gerçek rtc veritabanına import etmeliyiz.
(Bu işlem için, Office Communications Server Front-End servisini stop ediniz)
Import için, aşağıdaki komutu kullanınız:
(Standard Edition): dbimpexp.exe /import /hrxmlfile:"c:\yasin_uzman_contact_list.xml" /restype:user /user:yasin_uzman@sentim.com.tr
(Enterprise Edition): dbimpexp.exe /import /hrxmlfile:"c:\yasin_uzman_contact_list.xml" /sqlserver:OCSSERVER\OCSPOOLINT /restype:user /user:yasin_uzman@sentim.com.trNot: Özellikle /sqlserver:DBADI kısmına dikkat ediniz.
Son olarak biraz önce durdurduğunuz OCS servisini başlatınız. Artık, kaybettiğimiz contact list'e ulaşmış olmalıyız. (OCS veritabanınızda sık sık yedek aldığınızı umarım :) )
Kayıpsız günler dileğiyle,
Yasin






.jpg)
0 yorum:
Yorum Gönder